Több mint 4000db sikeres vásárlás!

[wd_asp id=1]

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése

 

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére az alábbi elérhetőségek egyikén.

Levelezési cím: 9700 Szombathely Szelestei L. utca 57 Telefonszám: 06709410123

Email cím: hello@tutiar.hu

Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszunkat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen, vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és harminc napon belül a vásárló részére elküldeni.

A vállakozás a vásárló szóbeli panaszát (ide értve a telefonon tett panaszt is) köteles azonnal megvizsgálni és lehetőség szerinte orvosolni. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy az ügyfél nem elégedett az adott azonnali válasszal a vállakozás jegyzőkönyvet vesz fel és annak másolati példányát -szóbeli panasz esetén- a helyszínen a fogyasztónak átadja. A vállalkozás az e-mailen,telefonon vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és a panaszos részére a beérkezésétől számított harminc napon belül elküldeni.Telefonon közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítóval ellátni

A panaszról felvett jegyzőköny kötelező tartalmi elemei:

 

» a fogyasztó neve;

» a fogyasztó lakcíme, telefonszáma;

» a panasz benyújtásának helye, ideje, módja;

» a panasz alátámasztásához szükséges dokumentomok jegyzéke;

» a panasszal érintett termék vagy szolgáltatás megjelölése;

» a panasz rövid leírása;

» a meghatalmazott útján eljáró fogyasztó esetében érvényes meghatalmazás;

» a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje;

» a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhansználásával közölt szóbeli panasz kivételével- a fogyasztó aláírása;

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.

Amennyiben az Eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak, úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

.

Fogyasztóvédelmi hatóság

 

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikkal a lakhely szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatnak. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakhelye szerinti illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el melynek elérhetősége az alábbi linken található: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Békéltető Testület

 

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk, abban az esetben Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.

További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat

a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;

annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll; ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a

szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;

a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;

a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;

a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;

tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. Végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

 

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538

Mobil: (+36) 70 938 4765

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Vármegyei Békéltető testület

 

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,

telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu web: www.baranyabekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. E-mail: bekeltetes@bmkik.hu Telefon: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefon:46/501-090 (új ügyek) 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek) E-mail: bekeltetes@bokik.hu www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

 

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán Telefon: +36-62/554-250/118 Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Lencsés Hajnalka békéltető testületi ügyintéző, Telefon: 06-22/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu https://bekeltetesgyor.hu/

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

 

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint Telefon: +36 36 416-660/105 mellék

E-mail: bekeltetes@hkik.hu Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.

Tanácsadás: II. emelet 212. szoba.

e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu telefon: 20/373-2570

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu https://kem-bekeltetes.hu/

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.

Telefon: 06-32-520-860

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu , www.bekeltetes-nograd.hu

A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396

Pest Vármegyei Békéltető Testület

 

székhelye:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1-792-7881

Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

 

Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026

e-mail cím: skik@skik.hu www.skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180

Fax: 06-42-420-180

e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

 

Elnök:    Mónus Gréta

Cím:   7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefon:06-74-411-661
Mobil:06-30-664-2130
Fax:06-74-411-456
E-mail:kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület

 

Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645

Pergel Bea Békéltető Testületi munkatárs e-mail: bea@vmkik.hu

Dr. Kövesdi Zoltán a Békéltető Testület elnöke telefon: 30/9566-708

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület

 

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu http://www.bekelteteszala.hu/

Bírósági eljárás

 

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az eljáró bíróságot;

a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU  Hatályba lépés dátuma: 2023.05.01.

[egyedi_kosar]

Termék kereső

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Részletesen itt olvasahat róla.

Ne hagyd ki a kupon lehetőséget!

Minden hétvégén kisorsolunk egy 20%-os vásárlási kupont a feliratkozók között!

Kihagyhatatlan kuponesély! 🎉

Iratkozz fel, és minden hétvégén részt veszel a 20%-os vásárlási kupon sorsolásán!